mentas
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

اگر فردی بعد از خیانت خود، احساس شرمساری و پشیمانی کرد بهتر است که یک فرصت دیگر به او بدهید. البته فرد عهد شکن بعد از خیانت باید به فکر جبران آن باشد تا اعتماد از دست رفته برگردد. برخی نشانه های پشیمانی بعد از خیانت عبارتند از:

 


۱- اهمیت دادن به نیازها

خیانت به شما به معنای ظلم کردن است و شما در این رابطه یک قربانی هستید. قربانی شدن در این مورد به معنای محتکمه نشدن همسر وفادار است اما باید فرد خیانتکار یا همسر عهد شکن را مجازات نمایید. همسر شما در این مرحله به پشیمانی بعد از خیانت رسیده پس وظیفه خود می داند تا تمام نیازها و انتظارات شما را رفع کند.

 


۲- تمام کردن روابط خارج از ازدواج

یکی دیگر از نشانه های پشیمانی بعد از خیانت، از بین بردن روابط نامشروع با نفر سوم است. این یک اقدام ضروری می باشد. زیرا نشان دادن پشیمانی فقط به صورت کلامی کافی نیست و این باید در عمل هم مشخص شود. در صورتی که فرد به صورت مخفیانه رابطه خود را ادامه دهد اما فقط عذرخواهی معمولی کند، هیچ فایده ای ندارد و دیر یا زود همسرش متوجه خیانت او می شود. فرد خیانتکار می داند اگر توبه کند و بخواهد همه چیز را درست نماید باید بلافاصله ارتباط خود با نفر سوم را قطع کند. بنابراین همه اقدامات او باید منجر به قطع رابطه با فرد سوم و نشان دادن پشیمانی و جدیت در تمایل به تغییر گردد.

 


۳- جلب اعتماد از دست رفته

قبل از بخشش همسر و آشتی بعد از خیانت به این فکر کنید که آیا او حاضر است بعد از چنین خیانتی دوباره رفتارهایش را عوض و خودش را ثابت کند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، در این صورت یکی از بهترین نشانه های پشیمانی بعد از خیانت را در همسر خود مشاهده کرده اید. خیانت بر اعتماد فرد تاثیر می گذارد و جلب اعتماد از دست رفته به راحتی امکان پذیر نیست. بازسازی رابطه و جلب اعتماد همسر یک فرآیند بسیار طولانی و پیچیده می باشد. زیرا همسرتان باید ثابت کند که هنوز ارزش یک فرصت دیگر را دارد. توانایی همسر شما در نشان دادن هر گونه کاری برای جلب اعتماد شما، نشانه مهم پشیمانی است.

 


۴- معذرت خواهی کردن

این مورد نشان می دهد که او می خواهد بار دیگر برای یک زندگی دوباره با شما قدم بردارد و رفتار زشت خود را جبران نماید. به صراحت و سرعت عذرخواهی کردن نشان می دهد که صادقانه از رفتاری که مرتکب شده احساس ناراحتی و پشیمانی می کند. اما او با جملات مبهم معذرت خواهی نمی کند بلکه با بیان این که چه کاری انجام شده و واقعا متاسف است از شما معذرت خواهی می کند.

 


۵- خود را مسئول اشتباه دانستن

اگر فرد خیانتکار خود را مسئول خیانت و عهدشکنی اش می داند نشان می دهد که شریک زندگی شما صادقانه به دنبال آشتی بعد از خیانت می باشد. او همیشه خود را مسئول می داند و هرگز دیگران را سرزنش نمی کند یا فرد سوم را مقصر جلوه نمی دهد و بهانه های دیگر نیز جور نمی کند. در واقع او بیشتر از خواسته ها و احساسات خود به خواسته ها و احساسات شما اهمیت می دهد. از این رو، کارهایی می کند که به عقیده او کمک می نماید تا درد و رنج شما را کاهش دهد.

 


۶- آماده بودن برای انجام هر گونه مشاوره و روان درمانی

یکی از راه های تشخیص عدم پشیمانی فرد خیانتکار این است که هیچ قدمی برای درمان و بهبود رابطه بر نمی دارد. در مقابل، فردی که بعد از خیانت دچار عذاب وجدان شده می خواهد برای جبران اشتباهش قدمی بردارد. چنین فردی مشتاقانه برای بهبود و پیشرفت زندگی و سلامت رابطه تلاش می کند و به راحتی از یک مشاور و درمانگر متخصص کمک می گیرد.

 


۷- دیگران متوجه پشیمانی او می شوند

اگر از پشیمانی همسر خود مطمئن نیستید می توانید از دوستان و نزدیکان او کمک بگیرید. کسی که واقعا از رفتار خودش پشیمان باشد آن را حتی به دیگران هم می گوید و اطرافیان نیز متوجه پشیمانی او می شوند. برخی از افراد خانواده هم می توانند مخصوصا اگر متاهل باشند، به چنین زوجینی کمک کنند رابطه خود را دوباره از نو بسازند.

 


۸- ارتباط برقرار کردن بیشتر از قبل

در این مورد همسر پشیمان شما سعی می کند تا ارتباط های صادقانه و صمیمی تری نسبت به قبل با شما داشته باشد و بیشتر به خواسته ها و احساسات شما اهمیت می دهد. او مانند کتابی باز خواهد بود و در مورد احساس خود، دلایل خیانت، خواسته ها، شرمساری ها و امیدهایش به آینده با شما حرف می زند. برقراری رابطه و صحبت با دیگران در مورد مسائل پیش آمده به جای دفن کردن آن ها در جذب اعتماد و بازسازی رابطه اهمیت دارد.

منبع :https://arezou-omidvarkhoda.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۴۳:۰۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب